Polityka prywatności
Klauzulę informacyjną można również pobrać:
Klauzula informacyjna – pacjent
Klauzula informacyjna – kontrahent
KLAUZULA INFORMACYJNA - pacjent
W związku z przetwarzanym przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Opatowie Państwa danych osobowych prosimy o zapoznanie się z poniższymi szczegółami dotyczącymi przetwarzania.
- ADMINISTRATOREM Państwa danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Opatowie.
Można się z nim kontaktować w następujący sposób:
• pisemnie pod adresem: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Opatowie, ul. J. Słowackiego 13, 27-500 Opatów,
• telefonicznie pod nr telefonu: 15 868 41 05,
• drogą mailową, wysyłając wiadomość na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - INSPEKTOREM Ochrony Danych jest Adriana Krzepkowska-Baran. W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z przetwarzaniem dotyczących Państwa danych osobowych, proszę nie wahać się skontaktować:
• pisemnie pod adresem: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Opatowie, ul. J. Słowackiego 13, 27-500 Opatów,
• drogą mailową, wysyłając wiadomość na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - ŹRÓDŁO DANYCH.
Co do zasady dane osobowe są przez Państwa podawane bezpośrednio w momencie zgłoszenia osobiście. W przypadku kontynuacji leczenia rozpoczętego w innym miejscu, dane mogą być otrzymywane również od innych placówek medycznych. W szczególnych sytuacjach uzasadnionych stanem zdrowia dane osobowe mogą być uzyskiwane od Państwa osób bliskich. - ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.
Przetwarzane dane osobowe mogą objąć wszelkie dane osobowe niezbędne do prowadzenia działalności leczniczej, w tym dane o stanie zdrowia. Administrator ma ustawowy obowiązek zachowania danych osobowych w tajemnicy. - CELE PRZETWARZANIA ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA.
• Przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne do celów udzielania świadczeń zdrowotnych (diagnostyka, profilaktyka, terapia) oraz zarządzania usługami opieki zdrowotnej (np. rozliczeń z płatnikiem, prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, weryfikacji tożsamości przed wizytą). Podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. przepisami regulującymi proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w szczególności przepisami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
• Państwa dane osobowe mogą być także przetwarzane na potrzeby prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
• Dane mogą być również przetwarzane w celu obrony praw i dochodzenia roszczeń przez administratora danych w związku z prowadzoną przez niego działalnością. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO. - OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH.
Administrator informuje, że w związku z regulacjami prawnymi dane osobowe będą przechowywane przez co najmniej 20 lat od momentu dokonania ostatniego wpisu w dokumentacji medycznej.
Dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące do dochodzenia roszczeń będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
Dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. - ODBIORCY DANYCH.
Administrator może przekazać dane pacjentów podmiotom, które świadczą na jego rzecz usługi związane ze wsparciem działalności. W szczególności dotyczy to usług wsparcia informatycznego. Dane osobowe mogą zostać również przekazane innym podmiotom leczniczym w celu zapewnienia ciągłości opieki medycznej. Ponadto, dane osobowe mogą zostać również udostępnione rodzinie i osobom bliski pacjenta po udzielaniu im odpowiedniego upoważnienia. - PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ.
Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W przypadku danych nie wymaganych ustawowo przysługuje Państwu prawo do usunięcia danych. - INFORMACJA O DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH.
Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Podanie danych jest obowiązkowe, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości udzielania świadczeń zdrowotnych. - INFORMACJE O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI.
Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.